tiistai 12. elokuuta 2014

VACATION: DC

Ajattelin kertoa mun lomasta osissa, ettei siitä tulis vaan liian pitkää. Mulla jatkuu mun loma vielä tän viikon ja sitten taas on aika palata arkeen. Yhen viikon on vielä kesälomaa pojalla ja sitten alkaakin jo koulu, jee!

Viime sunnuntaina tosi kivan ja vilkkaan päivän kruunas se kun joskus kympiltä illalla kuulen mun neljän kaverin kiljuvan mun nimeä meiän metroasella. Kahdeksaan kuukauteen ei oltu nähty ja siis oli vaan niin hassua nähä ne yhtäkkiä siinä ihan livenä. Ilman mitään tietokonetta tai mitään muutakaan. Mentiin vielä nopeesti sanomaan mun Theresialle ja Stefanille Cheesecake factoryyn heipat ja ajettiin kotiin. Käytiin hakemassa kaupasta vähän evästä ja mentiin takasin kotiin syömään. Unikin tuli aika nopeesti noilla matkalaisilla.

Seuraavana päivänä heräiltiin jo aikasin. Lähdettiin metrolla downtowniin kattelemaan kaikkia tän kaupungin nähtävyyksiä. Kierreltiin ympäriinsä ja nautittiin tuskasteltiin kuumaa säätä. Käytiin Potbellyssä syömässä ja mentiin vielä  Natural History -museoon pakoon polttavaa aurinkoa. Mentiin käymään siellä sellasessa perhostalossa, jossa pääsi ihan oikeiden perhosten sekaan. Se oli tosi jännää ja kiva kokemus! Sitten olikin jo aika lähteä takasin kotiin. Vaihdettiin päälle ja mentiin Cheececake factoryyn syömään mun aupair-kavereiden kanssa. Meitä oli siellä varmaan kymmenen ja mun mielestä tollanen oli just kivaa, että mun kaverit sai nähä kenen kanssa hengailen niin Suomessa kun täällä USA:ssakin.

Tiistai vietettiin Georgetownissa. Kateltiin taas paikkoja ja taidettiin me eksyä vähän shoppailemaankin. Käytiin italialaisessa syömässä ja otettiin bussi kotiin. Roosa tuli meille käymään vielä illalla. Tehtiin tortilloja suomalaiseen tapaan ja ostettiin vielä jäätelöt ja keksit jälkkäriksi.

Keskiviikkona meidän piti suunnata jo aikasella metrolla kohti Union stationia, sillä sieltä lähti meidän bussi kohti seuraavaa määränpäätä, mutta siitä enemmän seuraavassa postauksessa.












1 kommentti: