torstai 21. elokuuta 2014

VACATION: AUSTIN, TEXAS

Keskiviikkoaamuna herättiin aikasin Kathin ja Theresian kanssa Theresialta ja lähdettiin suuntaamaan kohti lentokenttää. Meillä oli suuntana tälle kertaa Austin, Texas. Olin tosi innoissani kun pääsin lentämään ekaa kertaa kaheksaan kuukauteen! Lento kesti jotain 5 tuntia aikaeron ja New Orleansiin laskeutumisen takia. Me ei siis poistuttu lentokoneessa vaan hengailtiin siellä kunnes vanhat matkustajat lähti ja uudet tuli tilalle. Austinissa oltiin neljän aikaan ja otettiin bussi hostellille. Meiän hostelli oli ihan tosi mukava. Ulkoapäin meitä vähän kauhistutti, että mihinköhän rotiskoon ollaan menossa, mutta sisältä paljastu tosi moderni ja viihdyttävä paikka. Ihmisetkin oli tosi kivoja! Hengailtiin ilta vaan hostellilla ja käytiin pienellä kävelyllä.

Torstaina heräiltiin aikasin, syötiin aamupala ja otettiin bussi downtowniin. Mentiin kattomaan university kampusta ekaksi. Sieltä löydettiin presidentti Johnson museo, jossa on kuuluisa the oval office, joten mentiin Kathin kanssa sitten kiertämään sitä. Opittiin me kaikkea uuttakin kuten, että Martin Luther piti suuren puheensa DC:ssä! Museosta lähdettiin Austin capitolille. Käytiin sisällä syömässä. Matkaa jatkettiin 6th streetille, joka on kuuluisa yöelämästään. Käppäiltiin ja käytiin matkamuistokaupoissa. Ulkona oli niin kuuma, että päätettiin suosiolla mennä muutamaksi tunniksi kahvilaan istumaan ja juttelemaan. Sieltä mentiin sitten syömään ravintolaan, josta palattiin takasin hostellille nukkumaan.

Perjantaina päätettiin lähteä Barton Springs poolille viettämään päivää. Se oli siis sellanen luonnonvaranen uima-allas. Vesi oli toooosi kylmää, mutta uskaltauduin silti vilvottelemaan sinne. Iltapäivällä lähdettiin takasin hostellille. Syötiin ja valmistauduttiin ja lähdetiin 6th streetille kattomaan yöelämää. Noh, eihän me minnekään päästy iän takia, joten mentiin johonkin kahvila/baari paikkaan limuille.

Lauantaina päätettiin kuuman ilman takia pysytellä hostellin lähettyvillä. Mentiin aamupäivästä Theresian kanssa paddle boardaamaan tunniksi. Se oli ihan mielettömän hauskaa, joten muutaman tunnin päästä otettiin Kathi mukaan ja mentiin uusiksi. Siis ihan mieletön laji! Kokeilkaa ihmeessä jos saatte mahdollisuuden :-).  Iltapäivällä lähdettiin downtowniin syömään bbq-ruokaa. Sieltä lähdettiin kattomaan yhden sillan alle lepakoiden lähtöä pois piilopaikasta. Paikka oli tosi turistikohde, joten siellä oli mielettömästi ihmisiä. Tunnin odotus kuitenkin palkittiin ja lepakoita lensi miljoonia pois sieltä sillan alta! Mieletön näky!

Sunnuntaina olikin jo aika lähteä takasin lentokentälle ja ottaa lento kohti koti-DC:tä. Siinähän se loma sitten menikin mukavasti ja ERITTÄIN nopeasti. Toi Texasin reissu oli tosi kiva, mutta tosi kuumasta  (37-40) säästä johtuen välillä oli tosi tukalat oltavat. Kuitenkin kaikesta selvittiin! Austin ei ollut mikään tyypillinen Texas-kohde, mutta kyllä sielläkin sai nähdä kaikkea ihan tarpeeksi, haha.

1. Kuulostaa tosi kivalta kaupungilta! Paljo sulla meni lentoihin+hostelliin?

1. Lennot oli jotain alle 400 ja hostelli kaikilta öiltä 115 dollaria :) eli jotain 500 suunnilleen!