torstai 14. elokuuta 2014

VACATION: OCEAN CITY

Keskiviikkona tosiaan pakattiin kimpsut ja kampsut ja otettiin metro Union stationille. Sieltä meillä lähti bussi kohti Ocean Cityä. Bussi kesti aika kauan pysähdyksien takia, mutta vihdoin neljän aikaan saavuttiin perille. Otettiin taksi asemalta hotellille. Meiän hotelli oli jotenkin tosi luksusta. Viime aikoina, tiukan budjetin takia oon yöpynyt vaan kaikista halvemmissa hostelleissa, joten oli ihanaa saada nukkua matkalla omassa huoneessa ilman ventovieraita ihmisiä.  Vaihdettiin päälle ja mentiin syömään. Oltiin sen verran väsyneitä, ettei illalla jaksettu tehdä mitään muuta kun kattoa Little Miss Sunshine -leffa.

Torstaina herättiin taas ajoissa ja suunnattiin rannalle. Siellä oli ihan valtavia aaltoja ja pääsin heittämään talviturkinkin vihdoin :-D. Nähtiin me myös delfiinejä hyppimässä ihan siinä tosi lähellä rantaa!! Mentiin syömään lounasta omaan huoneeseen ja sitten lähdettiinkin kävelemään rantabulevardia pitkin keskustaan. Tutkittiin sitä aluetta, otettiin kuvia ja käytiin rantakaupoissa. Käytiin myös syömässä lohet ja perunamuussit irlantilaisessa ravintolassa. Illalla otettiin bussi noin 90 katua pohjoseen kattomaan Despicable Me 2 ulkoilmaelokuvaan. Se oli tosi hauska kokemus ja oon halunnut jo pitkään tehdä jotain tollasta, mutta en oo saanu aikaseksi. Toi oli vielä hauska, kun se oli rannalla ja meri tyrskysi vieressä.

Perjantaina alotettiin päivä samalla kaavalla kun torstaina. Tosin tällä kertaa aallot oli vielä suurempia ja delfiinejä ei näkynyt. Lounaan jälkeen mentiin pelaamaan mini golfia. Amerikkalaisilla oli siihenkin ihan erilaiset säännöt ja radatkin oli miljoona kertaa helpompia, mutta kyllähän se silti hauskaa oli! Ainakin päästiin nauramaan niille radoille, haha. Illalla mentiin syömään Janinan ja sen kaverin kanssa (nekin siis oli OC:ssä samaan aikaan kun mekin) kivaan ravintolaan, josta oli huikeat näköalat merelle. Ilta istuttiin vielä ensin frojoilla ja sitten hotellin ravintolassa.

Lauantaina pakattiin kamat kasaan, heitettiin ne respaan ja mentiin altaalle makoilemaan muutamaksi tunniksi. Syötiin hotellin ravintolassa ja sieltä otettiin taksi Tanger Outleteille. Saatiin siellä kulumaan ihan kivasti taas aikaa ja rahaa myös! Meiän bussi lähti ennen kuutta takasin DC:hen ja kotona oltiinkin myöhään illalla.

Ocean City oli TODELLA amerikkalainen kaupunki. Siellä ei ollut varmaan muita ulkomaalasia turisteja kun me, mutta jenkkejä sitäkin enemmän eri osavaltioista. Silti toi paikka oli tosi näkemisen arvoinen ja voisin mennä sinne kyllä uusiks vaikka koska vaan!