torstai 30. tammikuuta 2014

I made it!

 I made it, I became a real DC resident!!

Tänään se kauhunpäivä siis koitti; mun oli mentävä tekemään ajo- teoriakoe. Täällä DC:ssä ajokortin hankkimiseen vaaditaan vaan ja ainoastaan teoriakokeen suorittaminen jos omistaa jo toisen maan ajokortin. Aamulla lähdettiin hostäidin kanssa kohti keskustaa ja kohti koepaikkaa. Kauhisteltiin matkalla suorituspaikan mahdollisia 2-5 tunnin odotusjonoja ja valmistauduttiin pahimpaan. Noh, paikalle päästyä meillä meni ehkä kaks minuuttia niin pääsin jo antamaan mun papereita tutkittavaks ja siitä muutaman minuutin päästä alko koe.

Kokeen alku lähti niinkin huonosti käyntiin kun, että vastasin heti ekaan väärin. Siitä lähtien olin täysin varma että failaan koko kokeen ja joudun tulla ens viikolla uudestaan. Kokeessa oli  siis 30 kysymystä ja 24:ään piti vastata oikein. Ennen puoliväliä olin vastannut jo neljään väärin ja siinä vaiheessa olin jo heittää pyyhkeen kehään, koska olin varma, etten todellakaan ikinä läpäse sitä koetta. Mutta kun ihmeen kaupalla seuraavat kysymykset oli helpompia ja läpäsin kokeen pistemäärällä 24/30 eli just ja just, mutta sehän riittää ;)

Toi koe ei todellakaan olis ollu vaikea a) jos puhuisin äidinkielenä englantia ja b) jos meillä olis samanlainen korttisysteemi Suomessa. Täällä näillä on miljoona vaihetta ja ihme aikarajoituksia ajamiseen ja joita tietysti kysytään teoriakokeessa.

Mutta mä tein sen ja selvisin!! Eikun vaan ajamaan taas :-D



2 kommenttia: