lauantai 14. joulukuuta 2013

In love with New York

Vihdoin mullakin on aikaa kirjottaa kuulumisia! Alotan vaikka ihan alusta eli maanantaista.

Maanantaina joskus puol yhentoista aikaan oltiin jo kentällä. Siinä sitten sanottiin heipat ja menin turvatarkastuksista toiselle puolelle odottelemaan konetta. Ainiin, mun laukku paino muuten 22.5kg ja rajahan tosiaan on 23kg!! Lento oli tunnin myöhässä, joten joskus viiden aikaan saavuin sitten vihdoin JFK kentälle. Olin ihan sekasin kaikesta ja vielä sen lisäks kukaan ei ollu mua vastassa kentällä. Sain sitten soittaa yhen toisen järjestön tyypin puhelimesta meiän järjestön hätänumeroon. Jonkun ajan kuluttua mut tultiin hakemaan sieltä. Kun pääsin hotelliin  kävin syömässä ja menin huoneeseen nukkumaan. Mulla oli huonekavereina itävaltalainen ja kolumbialainen.

Tiistaina piti herätä aikasin ja jetlagin takia heräsinkin jo viideltä. Meillä oli "koulua" 8am-4pm. Illalla lähettiin  sitten NYC tourille. Se oli varmaan koko orientationin kohokohta, haha! Päästiin käymään  Top of Rockissa eli Rockerfeller centerin ylimmässä kerroksessa, Times squarella ja käytiin myös kattomassa vapauden patsasta. Oli niin siistiä nähdä Manhattan ja kaikki kuuluisat paikat! Meillä oli myös ihan tosi hyvä opas mukana joka kerto kaikista paikoista.

Keskiviikkona jatku taas "koulu" ja sitä oli 10 tuntia. Huhhuh, pitkä päivä. Sillon pääsin myös tutustumaan paremmin muihin aupaireihin. Meitä oli siis yhteensä tuolla 44 joka kuulemma on pienin ryhmä kolmeen vuoteen!!

Torstaina käytiin läpi vielä jotain tärkeitä juttuja ja sitten olikin jo aika suunnata kohti Connecticutia ja juna-asemaa. Odoteltiin siellä sitten pieni ikuisuus ja junassa istuttiin toinen ikuisuus. Kauhistelin koko matkan ajan kun en muistanu yhtään miltä mun hostvanhemmat näyttää, onneks kuitenkin ku päästiin DChen hostisä tunnisti mut ja pääsin turvallisesti perille tänne kotiin.

Toi koko orientation oli mun mielestä tosi hyvä. Käytiin läpi kaikkia asioita, jotka liittyy auparina olemiseen ja kaikkeen USAan liittyvään. Siellä myös pääsi tutustumaan muihin aupaireihin ja oli kiva saada tietää kaikkea uutta uusista maista! Osa niistä tytöistä tuli jopa tänne lähelle mua, joten saatetaan nähä joku kerta :-)

Kaikki on siis hyvin tähän asti :-) Tänään aamulla käytiin viemässä poika kouluun ja nyt oon ollu koko päivän yksin täällä talossa ja järjestelly tavaroita ja sellasta.

Huomenna ilmeisesti mennään hoitelemaan vähän asioita ja pääsen kokeilemaan autoa, huii!

näkymä hotellin ikkunasta!!

1. kato vaan Arla noin sitä oppii Jenkeissä et jos kukaan ei oo vastassa (tai kotona....) nii pitää lainaa vastaantulevalta puhelinta:D