maanantai 15. joulukuuta 2014

Day 4 & 5

Eilen aamulla olikin aika pakata kimpsut ja kampsut ja suunnata taas vaihteeksi lentokentälle. Kohteena San Francisco! Perille päästyä aloin noudattaa tourin antamia ohjeita, sillä täältä San Franciscosta mulla alkoi California tour-niminen kiertue. Tää on aupaireille suunnattu tour, mutta ajankohdan takia meitä on vaan minä ja argentiinalainen tyttö.

Pääsin hotellille ja hengailin täällä niin kauan kuin matkakumppani saapui ja lähdettiin metsästämään ruokapaikkaa. Päädyttiin pizzalle. Myöhemmin mentiin vielä rantaan pier 1 luo ihastelemaan Bay Lightseja ja muita jouluvaloja. Sieltä käveltiin hotellille nukkumaan ja nukuinkin sitten sellaset melkein 10 tuntia haha.

Tänään aamulla meidän oli tarkotus ottaa jonkin sortin San Francisco tour. No se ei sitten koskaan saapunut ja soitettiin sen perään useasti. Lopulta meidän käskettiin ottaa taksi pier 41 luo, josta se tour virallisesti alkoi. Päästiin kun päästiinkin alottamaan tour ajallan, hyvä! Ensimmäisenä pysähdyttiin Mission dolores kirkolla. Sieltä jatkettiin matkaa Twin peakseille, josta näky upeasti kooko San Francisco! Sieltä bussilla alas Golden Gate parkiin, jossa lähinnä kierreltiin ympyrää kun ei tiedetty mitä muutakaan tehdä. Viimeisenä mutta ei suinkaan vähäisimpänä päästiin näkemään upea Golden Gate bridge. Se oli kyllä vielä upeempi kun olin edes osannu kuvitella. Tourin loputtua juostiin Alcatrazin bourdaus jonoon. Ehdittiin just ajoissa sinnekin.

Alcatraz-touriin kuulu audio tour, jossa kaikki siis kuulokkeet korvilla kuuli tarinoita vankilasta. Täytyy myöntää, että tosi ihmeellinen ja karu paikka se on ollut. Reilun tunnin mittasen kiertueen jälkeen palattiin lautalla takasin San Franciscoon, jossa mentiin ettimään heti ruokapaikkaa pier 39 luota. Kateltiin siellä jonkin aikaa ympärillemme ja jatkettiin ettimään merileijonia. Ensin ei millään meinattu löytää, mutta lopulta löydettiin ne möllöttämästä ja huutamasta laiturilta :-D Sieltä jatkettiin tänne hotellille.

San Francisco on ollut kanssa tosi kiva ja ollaan lyhyessä ajassa ehitty nähä kaikki tarpeellinen.